יום ד', ט’ בסיון תשע”ח

במסגרת ההשתלמות הבית ספרית "הוראה דיפרנציאלית" בחרו המשתלמים לתכנן חדר בריחה.חדר בריחה הוא משחק הרפתקאות בו אנשים ננעלים בחדר יחד עם משתתפים אחרים, וצריכים להשתמש בחפצים שונים הנמצאים בחדר כדי לפתור סדרה של חידות, למצוא רמזים, לפענח צפנים ולהימלט מהחדר תוך זמן מוגבל של 60 דקות.סיפור המסגרת שבתוכו מתרחשת העלילה בחדר שלנו הוא "מסע בזמן". בחרנו לצלול למעמקי ההיסטוריה האנושית בראי המתמטיקה.המשתתפים במשחק צריכים להשתמש בכושר הבחנה וחשיבה ביקורתית, יצירתיות, כישורים אסטרטגיים, וכמובן בידע מתמטי שנרכש לאורך כל שנת הלימודים במקצוע מתמטיקה, ידע שמבסס את כל הנלמד במהלך כיתה ח' - כל זאת מתוך רצון לייצר חזרה על החומר הנלמד לקראת בחינת המיצ"ב בדרך יצירתית וחוויתית.הרעיון ליצור חדר בריחה נבע מחיפוש אחר נתיב להוראה משמעותית עבור התלמידים.לשיטתנו, המשחק הוא כלי רב עוצמה למינוף היעדים החינוכיים והלימודיים שעמדו לנגד עיניהם.הוא מאפשר פיתוח קשת רחבה של מיומנויות לימודיות לצד חוויה והנאה, ובעל תרומה רבה ברובד הרגשי, החברתי והקוגנטיבי.כולנו תקווה שפיתוח סביבת למידה זו יתמוך ביצירת חווית למידה משמעותית עבור תלמידינו.

 
 
החיים בעין מתמטית-תשע"ז
מבית המפמ"ר
דפים שבועיים לכיתה ח'
היערכות למיצ"ב תשע"ח
תוכנית הלימודים
תוכניות ארציות
מאגר דפים חודשיים
יוזמות מחוזית ובית ספריות
שילוב התקשוב בהוראת המתמטיקה
אוריינות מתמטית
בואו נשחק מתמטיקה
מתנות קטנות- מאת ניצה שיאון
אתרי תוכן במתמטיקה
ספקי תוכן
"תמונה בעין מתמטית" תשע"ה
תוצרי תחרות "בעין מתמטית"-תשע"ד
עתודה מדעית טכנולוגית
למידה בשעת חירום