יום ב', ב’ בטבת תשע”ט
פיתוחו של המיזם "מיצא"פ" בא מתוך הכרה במציאות שהטלפון החכם האינטראקטיבי הוא חלק מהסביבה הטבעית של חיינו אשר דרכו הלמידה יכולה להתרחש בכל זמן ובכל מקום.

רציונל מיזם מיצאפ.pdf "בכל דור ודור צריך ללמוד את דרכי השימוש בכלים המשפיעים על הדור "(הרב קוק) מנהל בית הספר : ציון משה רכז המקצוע: גבי דוידוב רכז המקצוע: גבי דוידוב מדריכה בית ספרית: איריס אלמוג מיזם מיצאפ משחר ימי המחשבה האנושית ועד היום מתפתחת המתמטיקה בשני ערוצים משיקים כמדע תיאורטי טהור וכמדע יישומי. כלים מתמטיים מתקדמים הם מרכיב חיוני בכל ענפי המדע המודרני. במתמטיקה יש רגעי ניצוץ של הבנה: התגברות על תרגיל קשה, הבנה של רעיון מתוחכם. הכלים החדשים שמתחדשים עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר, עוזרות רבות כשמזהים את הניצוץ הקטן של ההבנה בפתירת הקושי והבעיה במתמטיקה , על כך מצאנו עוד כלי, המיצא"פ, ככלי עזר לתלמידים בין שאר הכלים. יכולות אלו בשילוב הכשרה מגוונת ומעמיקה מהווים מפתח להצלחה בעולם הדינמי של תעשיית ההייטק. ציון משה מנהל בית הספר ממ"ד הרי"ן רמלה מקצוע המתמטיקה בבית ספרינו נלמד בדרכים מגוונות, החל משילובם של יישומים מתמטיים בשיעורים, וכלה בתלמידים אשר יוצרים תוכן ויזואלי .מטרתנו העיקרית בהוראת מקצוע המתמטיקה בבית הספר היא התאמת דרכי ההוראה והלמידה למציאות המשתנה וזאת על מנת להנגיש את המטריה לכמה שיותר תלמידים בצורה חווייתית. תפיסת עולמנו היא שבעידן הדיגיטלי היוצרות התהפכו. כלומר, אם בעבר בית הספר היה מקום רכישת הידע והמורה היה מקור הידע ,בעידן הטכנולוגי, התלמיד מסוגל ללמוד בכל מקום ובכל זמן והכיתה היא מקום התרגול ו/או מקום בו רוכשים כלים ללמידה . אחד המאפיינים של תקופתנו הוא המסכים המקיפים את חיינו, כגון: טאבלטים, טלויזיות, מחשבים והזמין ביותר- הטלפון האינטראקטיבי סמארטפון אישי. פיתוחו של המיזם "מיצא"פ" בא מתוך הכרה במציאות שהטלפון האינטראקטיבי הוא חלק מהסביבה הטבעית של חיינו אשר דרכו הלמידה יכולה להתרחש בכל זמן ובכל מקום . אני מאמין שהוספת המיזם לארגז הכלים המתמטי הקיים בבית הספר, יגביר את המוטיבציה ללמידה, יעשיר את הלמידה ויהיה משמעותי לתלמידים בהווה, ובטוחני שיתרום רבות בשלבי הלימוד המתקדמים יותר בעתיד . גבי דוידוב רכז המתמטיקה תלמידים מגיבים ומשתפים: ליאל י : המיצא"פ מאפשר לי לשנן את החומר הנלמד בעבר ובהווה. כלי המאפשר לבדוק את החזקות והחולשות שלי. אדם מ : המיצא"פ מחזק וגם תורם בכל התחומים ,הלמידה היא חווייתית. מוריה מ: סביבה המאפשרת חזרה על תכנים שנלמדו בעבר. ליאל ר: משובים מיידים מהמורה בסביבת המיצא"פ תורמים מאוד. מחזק את הביטחון העצמי, באמצעות המיצא"פ אנו נחשפים לשאלות מיצ"ב בתדירויות גבוהות . אביטל א: כלי המאפשר להעריך את הידע שלי. עומר ר: השיח עם המורה סביב המיצא"פ מסייע לי בהבנת הנושאים שאני לא שולט בהם. יו"ר וועד ההורים- אם לתלמיד בכיתה ח' "לדעתי המיצא"פ הינו מיזם מדהים המאפשר לתלמידים ללמוד בדרך שונה וייחודית שאינה בהכרח מאלצת את התלמידים להתמודד עם הלמידה אלא בדרך של חוויה. מאמינה מאוד בהצלחת התלמידים בעזרת המיצא"פ שמנגיש את החומר הנלמד על כל תחומיו תוך פיקוח מתמיד וישיר של המורה ביחס לכל תלמיד". שאלות מיצאפ.pdf

 
 
החיים בעין מתמטית-תשע"ז
מבית המפמ"ר
דפים שבועיים לכיתה ח'
היערכות למיצ"ב תשע"ח
תוכנית הלימודים
תוכניות ארציות
מאגר דפים חודשיים
יוזמות מחוזית ובית ספריות
שילוב התקשוב בהוראת המתמטיקה
אוריינות מתמטית
בואו נשחק מתמטיקה
מתנות קטנות- מאת ניצה שיאון
אתרי תוכן במתמטיקה
ספקי תוכן
"תמונה בעין מתמטית" תשע"ה
תוצרי תחרות "בעין מתמטית"-תשע"ד
עתודה מדעית טכנולוגית
למידה בשעת חירום